باتوم کوهنوردی

ساخت وبلاگ

حرکات کششی بیشماری وجود دارااست باتوم کوهنوردی که یک کوهنورد می‌تواند پیش از وصال به مسیر جاری ساختن دهد. برخی عالی و برخی عالی می باشند. برای گرم کردن پیش از کوهنوردی و کوه نوردی مورد ها ذیل را به خاطر داشته باشید:

کشش ها می بایست مفاصل کلیدی را مقصود قرار دهند
بعضی مفاصل (مانند مچ پا و باسن) متحرک می باشند و دامنه حرکتی متعددی در تن دارا‌هستند. در مقابل، بقیه مفاصل(مانند زانوها و کمر) نسبتاً اثبات بوده و وسعت متعددی از تکان ندارند.
متاسفانه بعضا از مفاصل متحرک در کوهنوردان به گذر زمان محکم و محصور میگردند. درین موقعیت تن به خیال و خاطر جبران فشار ، فشار بیشتری به بخش های نسبتا اثبات میاورد که می‌تواند سبب درد و اندوه گردد.
با پیش بینی این قضیه، در صورتی یک کوهنورد پیش از پیاده روی مقداری کشش روی این مفاصل متحرک ایفا دهد، می‌تواند خطر درد و غم در پاها، زانوها و کمر را کم کند.

مفاصل کلیدی که می بایست پیش از کوهنوردی گرم شوند:

مچ پاها
باسن
نصیب میانی/بالای پشت به خصوص در طی کوله کشی
از نرمش های معمولی به کار گیری فرمائید.
در صورتی‌که بامداد استارت میکنید، یک کدام از غلط ترین امور گرداندن گردن خواهد بود.

شایسته ترین حرکات کششی پیش از پیاده روی بی آلایش می‌باشند، نیازی به امکانات ندارند و نیاز به فکر یه خرده دارا‌هستند. ضمن این، ما یحتاج وجود ندارد روی زمین بنشینید که با اعتنا به موقعیت کوهستان منطقی خواهد بود.

کشش پشت ساق
این کشش برای بهبود دامنه حرکتی از روش مچ پا فوق العاده میباشد. این قادر است برای هر کوهنوردی که با زانودرد روبرو میباشد اثرگذار باشد.

پاشنه پا را روی زمین نگه دارید. زانو را به سمت دیوار فشار دهید تا به دیوار مجاورت گردد. مقصود این میباشد که در ساق پا شم کشش فرمایید.
برای ۵ ثانیه نگه دارید.
برای هر پا ۱۰ توشه تکرار نمایید.
شم کشش کردن کافی میباشد و نباید تمرین دردآور باشد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 123 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:31

این دارو کاربردهای متعددی دارااست، باتوم کوهنوردی به عنوان مثال التیام درد و تورم، مدیر موقعیت متعدد و کاهش خطر حادثه ها قلبی عروقی در اشخاص با خطر بالا. به دنبال این کاربردها را به گزارش medicalnewstoday تشریح می‌کنیم:

درد و تورم
این دارو میتواند درد خفیف تا میانگین، تورم یا این که هر دو مربوط به اکثری از خطاها سالمی را التیام دهد، مانند:

سردرد
آنفولا‌نزا یا این که سرماخوردگی
رگ به رگ شدن و کشیدگی
گرفتگی های قاعدگی
حالت وقتگیر دوران، مانند آرتریت و میگرن
برای درد شدید، پزشک معالج ممکن میباشد به کارگیری از آسپرین را در کنار داروی دیگری مانند مسکن‌های ضد درد یا این که یک NSAID دیگر پیشنهاد نماید.

پیشگیری از رویدادها قلبی عروقی
به کار گیری روزمره از آسپرین با دوز تحت میتواند خطر بروز رویدادها قلبی عروقی را در بعضی اشخاص کم کند – این برای تمامی بی خطر وجود ندارد. سازمان طعام و داروی ایالات متحده (FDA) استعمال از این دارو را فقط با بررسی دکتر سفارش می نماید.

در اشخاصی که در معرض خطر بالای حادثه ها قلبی عروقی می‌باشند، آسپرین با دوز زیر قادر است با خودداری از تشکیل لخته های خون، این خطر را کم کند.

دکتر ممکن میباشد به کار گیری روزمره با دوز معدود را برای اشخاص تحت تجویز نمایند:

بیماری قلبی یا این که عروق خونی دارا هستند
شواهدی از جریان خون ضعیف به مغز دارا‌هستند
کلسترول خون بالا دارا هستند
فشار خون بالا یا این که ارتقا فشار خون دارا هستند
دیابت دارا هستند
دخانیات مصرف می نمایند

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:50

بدون اینکه عصای کوهنوردی شما قابل تهیه می‌باشد باتوم کوهنوردی یا این که خیر، همگی ی گونه های باتوم ها دارنده امکان قفل شدن میباشند. برای گروه ای باتوم ها که قابل تهیه نیستند، ارتفاع باتوم ها به بلند ترین شرایط و بعد به کوتاه ترین شرایط در می‌آید. برای باتوم هایی که قابل تهیه و تنظیم می باشند، می‌توانید آن ها را به دو الی سه ارتفاع گوناگون تهیه و تنظیم فرمائید و طول آن را با اعتنا به خودتان تغییر‌و تحول دهید.

اکثر زمان ها باتوم های کوهنوردی از یک کدام از ۴ سازوکار ذیل به کارگیری می نمایند:
قفل اهرمی فرنگی: اهرمی که روی نصیب فرنگی باتوم قرار گرفته میباشد، تهیه و تنظیم ارتفاع باتوم را سریع و آسوده می نماید. حتی مواردی که دستکش پوشیده باشید.

قفل فشاری: باتوم های دارنده این سازوکار در مکان خویش می‌چرخند و با یک کشش قفل میگردند. دکمه ی آن را فشار دهید تا قفل گشوده و باتوم آزاد خواهد شد. اما برخی از این اشکال این تیم طولشان تغییری نمی نماید.

قفل پیچ: از یک دستگاه تهیه و تنظیم کننده ی پیچ که بسیار بادوام و سفت میباشد، در‌این باتوم ها مصرف شده.

قفل های ترکیبی: برخی از باتوم های کوهنوردی برای تعادل بیشتر، وزن سبکتر و سهولت به کارگیری، از چندین سازوکار استعمال می نمایند. برای مثال ممکن میباشد در نصیب بالایی یک باتوم از قفل فرنگی و در بخش پایینی یک باتوم از یک قفل پیچ استعمال شود.

نکته: مجموع این سازوکار های قفل کردن ممکن میباشد در زمان مجال وارفته شوند. به این ترتیب پیش از آغاز پیمایش هایتان اعتقاد نتایج نمایید که کاملا قفل گردیده اند. در قفل های اهرمی شاید موردنیاز باشد شما دوبار این قضیه را ارزیابی فرمایید.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:42

سوای اینکه عصای کوهنوردی شما باتوم کوهنوردی قابل تهیه و تنظیم است یا این که خیر، کلیه ی گونه های باتوم ها دارنده امکان قفل شدن می‌باشند. برای مجموعه ای باتوم ها که قابل تهیه و تنظیم نیستند، ارتفاع باتوم ها به بلند ترین شرایط و آن گاه به کوتاه ترین وضعیت در میاید. برای باتوم هایی که قابل تهیه و تنظیم می‌باشند، میتوانید آنان‌را به دو الی سه ارتفاع متعدد تهیه و تنظیم نمائید و طول آن را با دقت به خودتان تغییر‌و تحول دهید.

اکثر وقت ها باتوم های کوهنوردی از یک کدام از ۴ سازوکار ذیل به کار گیری می نمایند:
قفل اهرمی فرنگی: اهرمی که روی بخش فرنگی باتوم قرار گرفته میباشد، تهیه و تنظیم ارتفاع باتوم را سریع و آسوده می نماید. حتی مواردی که دستکش پوشیده باشید.

قفل فشاری: باتوم های دارنده این سازوکار در مکان خویش می‌چرخند و با یک کشش قفل میشوند. دکمه ی آن را فشار دهید تا قفل گشوده و باتوم آزاد خواهد شد. ولی برخی از این اشکال این مجموعه طولشان تغییری نمی نماید.

قفل پیچ: از یک دستگاه تهیه کننده ی پیچ که بسیار بادوام و سفت میباشد، درین باتوم ها مستعمل.

قفل های ترکیبی: برخی از باتوم های کوهنوردی برای تعادل بیشتر، وزن سبکتر و سهولت استعمال، از تعدادی سازوکار به کارگیری می نمایند. از جمله ممکن میباشد در نصیب بالایی یک باتوم از قفل فرنگی و در نصیب پایینی یک باتوم از یک قفل پیچ مصرف شود.

نکته: آحاد این سازوکار های قفل کردن ممکن میباشد در حین مجال وارفته شوند. به این ترتیب پیش از استارت پیمایش هایتان اعتقاد و باور نتیجه ها نمایید که تماما قفل گردیده اند. در قفل های اهرمی شاید مورد نیاز باشد شما دوبار این مسئله را نظارت فرمائید.

مواد به عمل رفته در بدنه ی عصای کوهنوردی
ساختار بدنه ی باتوم های کوهنوردی، گزینش کننده ی وزن کلی باتوم هاست.

آلومینیوم: انتخابی بادوام خیس و اقتصادی خیس. هر جفت باتوم های آلومینیومی معمولا دربین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم وزن دارا هستند. ولی وزن ظریف آن بنابه حالت ممکن میباشد گوناگون باشد. این باتوم ها بسیار سفت و مقاوم میباشند و ذیل فشار زیاد ممکن میباشد خم شوند ولی شکستن آن بسیار بعید میباشد.

ترکیبی: معمولا درین باتوم ها به صورت جزئی یا این که بیشتر، از کربن مصرف شده میباشد. وزن آن ها هم فی مابین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم در هر جفت میباشد. هنگام عکس العمل با مانع ها، لرزش تولید گردیده را معدود می نمایند ولی نسبت به گونه های آلومینیومی شکننده خیس می باشند و قابلیت شکسته شدن آن ها زیاد میباشد. در حالتی‌که مسیر شما ناهموار و سنگلاخی میباشد، بایستی بدین قضیه توجه نمائید.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 363 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:47

باتوم های کوهنوردی، وزن را از باتوم کوهنوردی روی اندام های تحتانی مثل پاها و زانو برداشته و آن را روی بالاتنه پخش می نمایند. و منجر مراقبت تعادل در وضعیت مختلفی مثل برف هنگفت و بخشها لیز و یا این که سطح ها تر میشوند. همینطور ساخت و ساز ردیف برای خیمه، دفع حیوان‌ها وحشی و خطرناک و نگهداری از خویش در قبال خطرهای احتمالی و نیز تبدیل باتوم کوهنوردی به آتل در هنگامی که شکستگی یا این که دررفتگی واقعه می افتد، از سایر کاربردهای این امکانات است.

در لحاظ داشته باشید که هر چقدر استعمال ی صحیح از باتوم کوهنوردی قادر است در فرآیند ترفیع شما اثر مثبت بگذارد، به به عبارتی واحد سنجش هم استعمال ی اشتباه از آن‌ها می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد. مثلا هنگامی که مسافت ی تن شما و باتوم زیاد میباشد، کشیدگی در اندام ها و عضله‌ها متعدد تن تان را حس خواهید کرد و همین مسئله از علائم استارت زخم میباشد.

همینطور تاثیرات خل وچل که باتوم ها بر روی کوهنوردان دارا‌هستند، بسیار شایان توجه می باشند. شخصی که به وجود باتوم عادت کرده و تنها در شکل به یاور داشتن آن شم امنیت می نماید، در حین عدم وجود باتوم و در مناطقی که به کار گیری از باتوم سفارش نمیشود، حس ناامنی کرده و نمی تواند به راحتی به صعودش ادامه دهد و همواره کمبودی را احساس می نماید.

باتوم ها شدت ضربه بر ساق پا، زانو، مچ و کف پای شما‌را کاهش می‌دهند. این خصوصیت به خصوص در هنگام فرود خویش را نماد می‌دهد. یک رسیدگی علمی در سال ۹۹ میلادی نشانه می‌دهد که باتوم ها می‌توانند تا ۲۵ درصد نیروی فشاری بر روی زانوها را کاهش دهند.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 251 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:48

این نوع از کاپشن‌ها به انگیزه داشتن باتوم کوهنوردی پوش فرنگی ضد آب و پوش داخلی پلار آیتم عشق بخش اعظمی از اشخاص می باشند. در کاپشن‌های دوپوش، کلیه امکان‌ها برای مثال وزن مطلوب، امکان تنفس و مقاومت در قبال آب و باد گنجانده گردیده است. در‌پی ۴ تا از شایسته ترین کاپشن‌های دوپوش کوهنوردی را به شما ملازمان عزیز معرفی میکنیم:

کاپشن Forclaz سبک CN0337

کاپشن کوهنوردی از مارک Forclaz، در هر حالت آب‌ و هوایی یار مستمر شما خواهد بود. کاپشن دوپوش فورکلاز از دو لایه فرنگی گورتکس و داخلی پلار تشکیل‌شده که به نگهداری تن در مقابل باد، باران و دوری از تعرق تن یاری می‌نماید.

کاپشن درون پلار Forclaz، دارنده خواص ضد آب میباشد و آحاد دوخت‌های آن باکیفیت بالایی آب‌بندی گردیده‌اند.

یک کدام از نکات دیدنی و پرکاربرد، در کاپشن ضد آب کوهنوردی، تعبیه و پباده سازی مخصوص بفرد جیب‌ها هست. کاپشن گورتکس فورکلاز دارنده یک جیب امنیتی نهفته بر روی سینه و دو جیب زیپ‌دار در دو طرف میباشد که می توانید آحاد وسایل آیتم نیازتان را با خیال و خاطر ریلکس حمل نمائید.

کاپشن دوپوش  The North Faceمدل TNF538

کاپشن نورث چهره به جهت پباده سازی دو پوش از محبوبیت متعددی بین طبیعت‌دوستان و کوهنوردان شامل است. کاپشن north face نسبت به آب و باد مقاومت خیر و خوبی داراست و شما‌را در قبال موقعیت ناپایدار آب و هوایی تا حد خیر در حمایت نگه میدارد.

از خصوصیت‌های جذاب در کاپشن دوپوش زنانه نورث چهره می‌اقتدار به تعبیه زیپ در پایین بغل کاپشن اشاره نمود که برای تنفس‌پذیری بیشتر می‌قدرت آن را گشوده و بسته نگه داشت. همینطور به شما آزادی جنبش بیشتری را ارائه میدهد.

پیش گویی جیب‌ها بر پایه ی فعالیتی که برای آن کاپشن می خرید، می تواند اساسی باشد؛ چون چنانچه آراسته کوله‌پشتی‌تان را در طول اپلیکیشن گشوده و بسته‌ فرمایید، انرژی متعددی از شما خواهد گرفت. دوپوش نورث‌چهره دارنده تعداد جیب‌های متعددی برای حمل وسایل ضروری است.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:13

ساختار بدنه ی باتوم های کوهنوردی، باتوم کوهنوردی گزینش کننده ی وزن کلی باتوم هاست. آلومینیوم: انتخابی بادوام خیس و اقتصادی خیس. هر جفت باتوم های آلومینیومی معمولا در بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم وزن دارا‌هستند. اما وزن ظریف آن بنابه حالت ممکن میباشد متعدد باشد. این باتوم ها بسیار سفت و مقاوم میباشند و ذیل فشار زیاد ممکن میباشد خم شوند ولی شکستن آن بسیار بعید میباشد.

ترکیبی: معمولا در‌این باتوم ها به صورت جزئی یا این که بیشتر، از کربن مصرف شده میباشد. وزن آن ها هم فی مابین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم در هر جفت میباشد. هنگام واکنش با سختی ها، لرزش تولید گردیده را نادر می نمایند البته نسبت به اشکال آلومینیومی شکننده خیس میباشند و قابلیت و امکان شکسته شدن آن‌ها زیاد میباشد. در صورتیکه مسیر شما ناهموار و سنگلاخی میباشد، بایستی به‌این قضیه اعتنا نمائید.

باتوم های گروه دار
بعضا از باتوم ها و عصاهای کوهنوردی، مجموعه هایی به صورت چنگک دارا‌هستند که قابلیت و امکان تهیه تا ۱۵ رتبه را دارند و مچ دست شمارا در وضعیتی اثبات و خنثی نگه می دارا هستند. همینطور برخی از عصاهای کوهنوردی دارنده گروه ای مشابه به  تیم های عصاهای ساده می باشند که قابلیتی ویژه برای کسانی که پیاده روی های مدل می نمایند، میباشد.

کالا گروه ها
مال این گروه ها در گونه های مختلفی وجود دارااست و شما براساس راحتی خویش متاع آن‌ها‌را تعیین می‌کنید:

چوب پنبه: رطوبت دست شما‌را می‌گیرد و هنگام در اختیار گرفتن بسیار شل میباشند و لرزش ساخت‌و‌ساز گردیده بر تاثیر عکس العمل با مانع ها را کاهش می‌دهند. در شرایطی‌که تعریق دست شما زیاد میباشد یا این که در هوای گرم پیاده روی میکنید، آیتم ی بسیار قابل قبولی برای شما محسوب میشود.

فوم: این آیتم هم رطوبت را کاهش می‌دهد و بسیار قابل انعطاف میباشد.

لاستیک: دست شما‌را در قبال سوز و سرما، شوک و لرزش ساخت‌و‌ساز گردیده بر تاثیر ضربه عایق می نماید. پس برای استعمال در روز های سرد بسیار مطلوب میباشد. برای دست های عرق کرده و تاول زده سفارش نمی‌شود در فیض برای به کار گیری در روزهای گرم مطلوب وجود ندارد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:27

پیرو فواید بیشمار کوهنوردی اشاره کردیم باتوم کوهنوردی که ورزش کوهنوردی از بیماری‌ های گوناگونی خودداری می‌ نماید. دیابت و نقرس به عنوان مثال بیماری‌ های میباشند که در شکل کوهنوردی آدم به آن‌ ها در گیر نخواهد شد. مطالعات بسیار زیاد علامت داده میباشد که شغل در ورزش کوهنوردی خطر ابتلا با یکسری سیرتکامل سرطان را نیز کاهش خواهد بخشید. به عنوان مثال: سرطان ریه، سرطان کولون، سرطان سینه،  آندومتر

فواید کوهنوردی | ارتباط کم عقل دربین طبیعت و آدم
همانگونه که گشت و گذار و شغل های ورزشی متعدد، فیزیک تن شما‌را به صورت های متفاوتی می سازد ، چشم انداز ، صدا و حتی رایحه و عطر ی هر محیطی، عملیات شیمیایی مشابهی را در مغز شما اجرا میدهد . یک رسیدگی که در سال ۲۰۱۵ در کالج استنفورد اعمال شد ، آرم می‌دهد که که گشت و گذار در طبیعت و کوهنوردی ، کار قسمت های مغزی که محققان آن را مرتبط به بیماری های خل وچل دانسته اند، آهسته و بی اثر می نماید .

همینطور گشت و گذار در طبیعیت، تمایل مغز شمارا به ” درنگ و خیال و خاطر کردن ” کاهش میدهد . محققان از این ذهن ها با واژه و کلمه ی ” Ruminate ” حافظه می نمایند و آن را دسته ای از اذهان منفی و سر مشق های متمرکز می نامند که ارتباط ی مستقیمی با اضطراب و افسردگی دارا هستند. شواهد مستندی وجود دارااست که برای شهرنشین ها و افرادی که درحومه های شهری معاش می نمایند ، تجربیات ی طبیعیت و گشت و گذار در آن ، شرایط خل وچل شمارا عالی و شما‌را از افسردگی و اذهان منفی بدور می‌دارد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:48